لیزرهای پزشکی: راهنمای تأثیرات و انتخاب های مختلف

۳ بازديد

اولین کاربرد پزشکی لیزر توسط گلدمن در سال 1962 گزارش شد. در جراحی قلب و عروق، مک گاف برای اولین بار در سال 1963 از لیزر روبی برای برداشتن تجربی پلاک های آترواسکلروتیک استفاده کرد. پس از مدت‌ها بررسی و پیشرفت‌های جدید در فناوری لیزر، اولین کاربردهای بالینی توسط Choy و Ginsburg در سال 1983 انجام شد. از آن زمان بسیاری از لیزرهای حالت جامد و لیزرهای گازی در بسیاری از زمینه‌های پزشکی اعم از چشم‌پزشکی، دندانپزشکی، قلب و عروق و زیبایی استفاده شده‌اند. اهداف و حتی جراحی. جلوه‌های جدید و روش‌های کارآمد تحویل لیزر در طول دهه‌ها بهبود یافته است و هر ساله کاربردهای جدیدی ارائه می‌شود.

رایج ترین کاربرد لیزر در پزشکی برای القای اثرات حرارتی، فتوشیمیایی و فوتوآبلاتیو است. این مقاله یک دید پرنده از فرآیندهای بیولوژیکی مختلفی که لیزرها معمولاً برای آنها استفاده می‌شوند، با ویژگی‌های لیزر مختلفی که باید هنگام انتخاب لیزر برای کاربرد در نظر گرفت، ارائه می‌کند. بحث مفصل در مورد هر فرآیند در زمینه های مختلف در سایر مقالات وبلاگ FindLight انجام شده است. هدف اصلی گردآوری، مقایسه و مقایسه لیزرهای رایج در پزشکی است.

 متأسفانه هزینه های بسیار بالای تعمیر لیزر IPL فقط به خرید آن ختم نمی شود و هزینه های اضافه بر سازمان دیگری از جمله خدمات، تعمیرات و نگهداری نیز وجود دارد. اگر به دنبال بهترین و جدیدترین تجهیزات پزشکی هستید، بهتر است هزینه های بالای قطعات مصرفی را نیز در نظر داشته باشید. اکثر مصرف کنندگان به دلیل هزینه بالای خرید دستگاه نو به سمت خرید دستگاه های دست دوم میروند و این روند باعث شده فروش تولیدکنندگان لیزرهای پزشکی به صورت قابل توجهی کاهش یابد و تلاش آنها به سمت درآمد زایی از طریق فروش قطعات مصرفی برود. لیزر های پزشکی جدید، علاوه بر قطعات مصرفی، بر روی هندپیس خود قفل نرم افزاری شات دارند، به این معنی که پس از تعداد مشخصی شات، هندپیس دستگاه از کار میفتد و تولیدکنندگان میتوانند مبالغ هنگفتی برای تنظیم مجدد تعداد شات های هندپیس دریافت نمایند. ما در مجموعه مبتکران راه سلامت در کنار شما هستیم تا دستگاه شما با صرف حداقل هزینه بیشترین کارایی رو برای شما داشته باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.