گسترش صنعت لیزر به سایر حوزه های پزشکی

۳ بازديد

فناوری لیزر نسبت به جراحی سنتی کمتر تهاجمی است. این سریعتر، کارآمدتر و مهمتر از همه، ناراحتی بعد از عمل و احتمال عفونت را کاهش می دهد. در نتیجه، جراحان بیشتر و بیشتری از این فناوری برای طیف وسیعی از روش‌ها استفاده می‌کنند. که برخی از آنها عبارتند از:

 جراحی زیبایی

به عنوان مثال، روش های سفت کردن پوست برای درمان خطوط و چین و چروک، ضایعات پیش سرطانی، و آکنه و اسکار، اغلب با استفاده از یک لیزر تهاجمی ساینده، مانند لیزر CO2 مدیریت می شوند.

 لیزر CO2 همچنین برای از بین بردن زگیل ها و برچسب های پوستی و برای برش پوست در جراحی با کمک لیزر استفاده می شود.

 

جراحی انکساری چشم

این روش‌ها اغلب از یک لیزر اکسایمر تخصصی (گاهی اوقات لیزر اگزیپلکس نامیده می‌شود) استفاده می‌کنند که نوعی لیزر UV است که یک پرتو خنک برای تغییر شکل قرنیه و درمان مشکلات رایج بینایی مانند نزدیک‌بینی، دوربینی و آستیگماتیسم منتشر می‌کند.

 

روش های دندانپزشکی

پوسیدگی دندان، بیماری لثه، برداشتن ضایعات، سفید کردن دندان ها - لیزر اغلب توسط دندانپزشکان برای انجام موارد فوق و موارد دیگر استفاده می شود. در دندانپزشکی جراحی، از لیزر برای برش یا تبخیر دقیق بافتی که با آن در تماس است استفاده می شود. هنگامی که لیزر برای روش های سفید کردن دندان استفاده می شود، به عنوان یک منبع گرما عمل می کند و اثر عوامل سفید کننده دندان را افزایش می دهد.

پرکاربردترین لیزرها در دندانپزشکی عبارتند از YAG، دیود و CO2. هر لیزر هدف خاصی دارد - به عنوان مثال، لیزرهای سخت (YAG و CO2) را می توان برای بافت سخت و نرم اعمال کرد.

 آینده فناوری لیزر در صنعت پزشکی

از برش‌های دقیق گرفته تا علامت‌گذاری در زیر سطح یک ماده، فناوری لیزر در چند سال گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته است. با انعطاف‌پذیری، سرعت و دقت آن، متخصصان پزشکی در سراسر جهان از آن بهره‌مند شده‌اند.

 

شرکت مرس لیزر ، شرکتی پیشرو در زمینه ی تعمیر و سرویس تجهیزات لیزر پزشکی است و از سال 2011 به هزاران مشتری جهت رفع نیازهای دستگاه لیزر خود کمک کرده است.

تنها با یک تماس یا ایمیل، یکی از تکنسین های خبره ی ما آماده خواهد بود تا بهترین تعمیر دستگاه لیزر زیبایی را به شما ارائه دهد.

ما به منظور اطمینان از عملکرد بهینه ی دستگاه شما در طولانی مدت، تنها از قطعات جایگزین OEM (تولیدشده با تجهیزات اصلی) برای بازگرداندن مشخصات دستگاه لیزر شما به مشخصات تایید شده توسط شرکت سازنده استفاده می کنیم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.