لیزر و آسیب به بافت های ناخواسته، نقشه برداری از اندام های انسان

۳ بازديد

کاربردها متفاوت است، و پارامترهای لیزر نیز برای هر هدفی طراحی شده اند، اما مکانیسم یکسان است .متمرکز کردن یک پرتو کوچک بر روی بافتی که می خواهیم آسیب بزنیم. با این حال، علاوه بر استفاده مستقیم از لیزر برای درمان شرایط پزشکی، لیزرها همچنین به عنوان ابزار پشتیبانی برای روش های مختلف پزشکی استفاده می شوند.

یک مکان خوب برای شروع، اندازه گیری فاصله با استفاده از لیزر است که امکان نقشه برداری از اندام های انسان را فراهم می کند. به عنوان مثال، اسکنرهای لیزری می توانند یک نقشه سه بعدی از حفره دهان یا یک مدل دندانی بسازند و به دندانپزشکان برای درمان بیماری های مختلف دندان کمک کنند.

یکی دیگر از زمینه های نوظهور چاپ لیزری سه بعدی پزشکی است. در این فناوری که به عنوان تولید افزودنی نیز شناخته می‌شود، از یک فایل کامپیوتری (گاهی اوقات با استفاده از اسکنر لیزری تولید می‌شود) برای چاپ قطعاتی که بعداً برای جایگزینی اندام‌های انسان استفاده می‌شوند، مانند دندان از دست رفته یا قسمت استخوانی، ایمپلنت‌های ارتوپدی یا جمجمه و بیشتر.

لیزرها همچنین در کاربردهای مختلف تصویربرداری مشارکت دارند. یکی از این روش ها به عنوان توموگرافی نوری شناخته می شود که در آن یک نقشه دو یا سه بعدی از سلول ها یا بافت ها از نور پراکنده یا عبوری تشکیل می شود. میکروسکوپ یکی دیگر از رشته های پزشکی است که از توسعه لیزرها سود برده است.

 از زمان اختراع لیزرها، دانشمندان راه‌هایی برای اعمال خواص آنها برای فراتر رفتن از حد پراشی که توسط اپتیک کلاسیک کنترل می‌شود، پیدا کرده‌اند و میدان جدیدی به نام میکروسکوپ با وضوح فوق‌العاده تشکیل دادند. به عنوان مثال، یک میکروسکوپ اسکن لیزری هم کانونی حاوی یک سوراخ کوچک است که نور از آن عبور می کند، به طوری که نور منعکس شده تنها از صفحه کانونی سیستم به آشکارساز باز می گردد. این تکنیک امکان نقشه برداری مقطعی از نمونه تحت بررسی را فراهم می کند و به طور گسترده برای کاربردهای تشخیص پزشکی استفاده می شود. برای نتیجه گیری، لیزرها به سرعت در حال ورود به تعداد فزاینده ای از زمینه های پزشکی هستند. پیشرفت‌های فن‌آوری جدید (شدت‌ها یا قدرت‌های بالاتر، مدت زمان پالس کوتاه‌تر، طول‌موج‌های مختلف) در نهایت راه خود را به روش‌های پزشکی بهبودیافته‌ای پیدا می‌کنند که ایمن‌تر، قابل کنترل‌تر هستند، نتایج بهتری ایجاد می‌کنند و بنابراین کیفیت زندگی بیماران بی‌شماری را در سراسر جهان بهبود می‌بخشند.

 تعمیر لیزرهای پزشکی و تجهیزات اپتیک مهارتی بسیار تخصصی است، برای تعمیر دستگاه لیزر ایلایت SHR، IPL یاخود حتما به دنبال تکنسین های قابل اعتماد و معتبری باشید که قادر به برطرف سازی ملزومات تجهیزات لیزر زیبایی شما به صورت حرفه ای باشند. بسیاری از تکنسین های فاقد مهارت و دانش صحیح ادعا می کنند که قادر به تعمیر دستگاه هستند و در انتها نه تنها دستگاه تعمیر نمیشود بلکه آسیب جدیتر نیز خواهد دید و هزینه بیشتری برای شما بوجود خواهد آورد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.