بازسازی پوست با لیزر فرکشنال

۵ بازديد

فتوترمولیز فرکشنال در سال 2004، 158 معرفی شد و در نتیجه انقلابی در بازسازی پوست با لیزر ایجاد کرد. سیستم های لیزر فرکشنال آب بافت را هدف قرار می دهند و مناطق درمانی میکروسکوپی با عرض، عمق و تراکم کنترل شده در پوست تولید می کنند. این مناطق آسیب حرارتی سه بعدی به عنوان "مناطق حرارتی میکروسکوپی" (MTZs) نامیده می شوند و واحدهای اساسی فتوترمولیز کسری هستند. در مقایسه با لایه برداری کامل، تنها بخشی از پوست برداشته می شود. انرژی موجود در ستون های تکه تکه شده لیزر بدون تأثیر بر بافت همسایه باعث آسیب حرارتی می شود. بافت سالم مجاور به عنوان منبعی برای بهبود و ترمیم سریع اپیدرم از طریق مهاجرت عمل می کند. آسیب هدفمند با MTZ باعث تحریک نئوکلاژنوز و بازسازی کلاژن می شود. در نتیجه، فتوترمولیز تکه تکه شده خطر عوارض را به حداقل می رساند و زمان بهبودی را که با لیزرهای بازسازی کننده فوق الذکر دیده می شود کاهش می دهد. فناوری فرکشنال برای هر دو سیستم لیزر فرسایشی و غیر سایشی استفاده شده است. لیزرهای فرکشنال ابلیاتیو MTZ تبخیر بافت اپیدرمی و پوستی را تولید می کنند، در حالی که لیزرهای فرکشنال غیر سایشی انعقاد اپیدرمی و پوستی را بدون تبخیر بافت القا می کنند.

 چندین لیزر فرکشنال غیرآبلاتیو به صورت تجاری در دسترس هستند، از جمله سیستم های لیزر Nd:YAG (1440 نانومتر)، دیود (1440 نانومتر)، اربیوم (1410، 1540 و 1550 نانومتر) و تولیوم (1927 نانومتر). این لیزرها اغلب برای درمان ریتیدهای صورت و غیر صورت، دیسکرومی و اسکار استفاده می شوند. اگرچه درمان های پوست صورت منجر به نتایج بالینی برتر می شود، درمان های پوست غیر صورت نیز چشمگیر هستند. مطالعات بالینی بهبود قابل توجهی را در ریتیدهای صورت، اسکارهای آتروفیک آکنه، اسکارهای هیپرتروفیک و منافذ بزرگ نشان داده‌اند که با لیزرهای فرکشنال غیر سایشی مختلف درمان می‌شوند (شکل 4A و B). درمان موفقیت‌آمیز ملاسما با لیزرهای غیرآبلاتیو سازگاری کمتری داشته است.

 اگرچه لیزرهای فرسایشی و غیر سایشی دارای مشخصات ایمنی بالاتری در مقایسه با همتایان غیرقطعی خود هستند، اما عوارض جانبی و عوارض همچنان ممکن است رخ دهد. بیماران اغلب با اریتم و ادم پس از درمان به دنبال لایه برداری غیرآبلاتیو فراکشنال مواجه می شوند که معمولاً در عرض 3 روز برطرف می شود. در مقابل، اریتمی که بیش از 1 ماه پس از درمان لیزر فرکشنال فرکشنال طول می کشد، طولانی در نظر گرفته می شود و در 12.5 درصد از بیماران دیده می شود. شایع ترین عارضه عفونی پس از درمان لیزر فرکشنال است که تا 2 درصد از بیماران را تحت تأثیر قرار می دهد.177 معمولاً در صورت داشتن سابقه ویروس هرپس سیمپلکس صورت یا در صورت انجام لیزر پریورال، درمان پیشگیرانه توصیه می شود. عفونت باکتریایی نسبتاً کم است و میزان بروز آن 0.1% است. بعلاوه، فوران های گذرا آکنه ای شکل می توانند به دنبال لایه برداری مجدد با لیزر تکه تکه در 10 درصد از بیماران، به ویژه بیمارانی که سابقه آکنه دارند، ایجاد شوند. شعله های آکنه متوسط ​​تا شدید را می توان با یک دوره کوتاه آنتی بیوتیک مبتنی بر تتراسایکلین درمان کرد. میلیا همچنین در تقریباً 20 درصد بیماران تحت درمان ایجاد می شود و می توان با اجتناب از نرم کننده های انسدادی آن را به حداقل رساند. هیپرپیگمانتاسیون پس از التهابی یکی دیگر از عوارض احتمالی است، اگرچه در مقایسه با لیزرهای غیرفرکشنال کمتر با آن مواجه می شود. بروز در بیماران با فتوتیپ‌های تیره‌تر (III-VI) می‌تواند بیش از 12 درصد باشد. 179 هیپوپیگمانتاسیون با شروع تاخیری، اسکار هیپرتروفیک، و ایجاد نوارهای عمودی و افقی از عوارض بسیار نادر لایه‌برداری فرکشنال فرسایشی هستند.

تعمیر لیزر SHR پزشکی و تجهیزات اپتیک مهارتی بسیار تخصصی است، برای تعمیر دستگاه لیزر SHR، IPL یا لیزر ایلایت خود حتما به دنبال تکنسین های قابل اعتماد و معتبری باشید که قادر به برطرف سازی ملزومات تجهیزات لیزر زیبایی شما به صورت حرفه ای باشند. بسیاری از تکنسین های فاقد مهارت و دانش صحیح ادعا می کنند که قادر به تعمیر دستگاه هستند و در انتها نه تنها دستگاه تعمیر نمیشود بلکه آسیب جدیتر نیز خواهد دید و هزینه بیشتری برای شما بوجود خواهد آورد. در مجموعه مبتکران راه سلامت تکنسین های مجرب ما مهارت های مورد نیاز برای تعمیر این تجهیزات پیچیده و گران‌قیمت را دارا هستند و دستگاه های لیزر ایلایت شما را با قیمتی کمتر از شرکت های تولیدکننده، سرویس و تعمیر می نمایند تا در کمترین زمان ممکن دستگاه تعمیر شده به دست شما برسد.

منبع: بلاگ شرکت مرس لیزر

لیزر زیر پوست قرار می گیرد!

۴ بازديد

دکتر آنتونی روسی، جراح مرکز سرطان Memorial Sloan Kettering و متخصص در کاربرد فناوری لیزر در پوست، گفت: عوامل زیادی بر انتخاب لیزر برای روش های پوستی تأثیر می گذارد. این عوامل معمولاً به کاربرد خاص بستگی دارد، که ممکن است از درمان زیبایی گرفته تا تخصص Rossi، جراحی میکروگرافیک Mohs و بازسازی متغیر باشد - یک درمان سرطان پوست که در آن لایه‌های نازک بافت پوست در مراحل برداشته می‌شوند و تا زمانی که سلول‌های سرطانی مشخص شود که سلول‌های سرطانی وجود ندارند، بررسی می‌شوند. 

 روسی گفت که مشخصات سیستم لیزر به هدف درون اپیدرم مانند آب، هموگلوبین یا رنگدانه نیز بستگی دارد. او گفت، برای مثال، لیزرهای Nd:YAG - با طول موج مشترک 1064 نانومتر - در رسیدن به عروق موثرترین هستند، در حالی که لیزرهای فرسایشی مانند CO2 یا Er:YAG در تخریب بافت از طریق کروموفور آب موثر هستند.

 عواملی مانند سطح آب و هموگلوبین بر عمق نفوذ لیزر به بافت تأثیر می‌گذارند، که وقتی هدف درمان عروق خونی بدون تأثیر بر رنگدانه پوست (ملانین) است، مورد توجه قرار می‌گیرد.

 انتخاب لیزر همچنین بر فناوری های دیگری که در کنار خود لیزر اعمال می شود تأثیر می گذارد و تحت تأثیر آن قرار می گیرد.

 روسی گفت: «به عنوان مثال، هنگامی که ما کارسینوم سلول پایه را درمان می کنیم، از میکروسکوپ کانفوکال بازتابی (RCM) برای ارائه تصاویری استفاده می کنیم که لیزر دی اکسید کربن را در فرسایش این سلول ها هدایت می کند. RCM با یک دستگاه دستی انجام می شود و این به افزایش اثربخشی هدف قرار دادن لیزر در تومور کمک می کند.

 همانطور که یک مطالعه اخیر نشان داد، زمانی که لیزرهای CO2 و RCM با هم در 22 محل تومور سرطان سلول بازال در 9 بیمار مورد استفاده قرار گرفتند، RCM توانست دقت درمان را افزایش دهد و شناسایی و حذف بسیاری از سلول های سرطانی باقیمانده را با اولین گذر امکان پذیر کند. لیزر 2. در این مطالعات، ابلیشن پوست با لیزر با لیزر لومنیس CO2 انجام شد که 20 تا 30 میکرومتر از بافت را با شار 300 تا 350 mJ/cm2 برداشت. از زمان پایان مطالعه بیش از دو سال پیش، هیچ عود سرطان گزارش نشده است.

شرکت مرس لیزر ، شرکتی پیشرو در زمینه ی تعمیر و سرویس تجهیزات لیزر پزشکی است و از سال 2011 به هزاران مشتری جهت رفع نیازهای دستگاه لیزر خود کمک کرده است.

تنها با یک تماس یا ایمیل، یکی از تکنسین های خبره ی ما آماده خواهد بود تا بهترین تعمیر دستگاه لیزر پزشکی را به شما ارائه دهد.

ما به منظور اطمینان از عملکرد بهینه ی دستگاه شما در طولانی مدت، تنها از قطعات جایگزین OEM (تولیدشده با تجهیزات اصلی) برای بازگرداندن مشخصات دستگاه لیزر شما به مشخصات تایید شده توسط شرکت سازنده استفاده می کنیم.

دیگر خبری از دریل در دندانپزشکی نخواهد بود!

۳ بازديد

فناوری لیزر همچنین برخی از روش های دندانپزشکی را بهبود می بخشد. دانشمندان و مهندسان BIOLASE Inc. و سایر شرکت‌ها لیزرهای مبتنی بر اربیوم را طراحی کرده‌اند که قادر به درمان بافت‌های سخت و نرم در انواع کاربردهای جراحی در دندانپزشکی هستند. با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) و سازمان بهداشت جهانی (WHO) که هر دو به افزایش تعداد بزرگسالان و کودکان مبتلا به بیماری پریودنتال اشاره می کنند، زمان برای این نوآوری نمی تواند بهتر باشد.

 

واقعیت این است که باکتری‌های موجود در بیماری لثه همیشه به تمام قسمت‌های بدن ما منتقل می‌شوند و می‌توانند بر قلب و سایر اندام‌ها تأثیر بگذارند و به همه چیز از دیابت گرفته تا نوزادان کم‌وزن مرتبط هستند». براون، معاون نوآوری و توسعه کسب و کار در BIOLASE. اما وقتی نوبت به جراحی می‌رسد، هیچ‌کس درد، خونریزی و بخیه نمی‌خواهد و زمان بهبودی سریع‌تری می‌خواهد.

 

فناوری لیزر به ارائه این پیشرفت ها کمک می کند. براون به تحقیقات اخیر توسط دانشمندان موسسه مک گوایر مستقر در هیوستون اشاره کرد که استفاده از لیزر Er,Cr:YSGG را به عنوان یک جایگزین موثر برای مدیریت پریودنتیت تایید کرد. منابع لیزری به کار رفته در مطالعات، پالس‌های 60 میکروثانیه را در فرکانس 50 هرتز تحویل دادند. محققان دریافتند رویکرد مبتنی بر لیزر آنها به همان اندازه موثر است، اما - به دلیل دوره نقاهت کوتاه‌تر - به روش جراحی سنتی با حداقل تهاجمی که شامل جمع کردن ناحیه خاصی از لثه، درمان استخوان و بخیه زدن بافت جمع‌شده است، ترجیح داده می‌شود. . این مطالعه شامل 53 بزرگسال: 29 زن و 24 مرد بود.

 

 لیزر در این طول موج یا مشابه می تواند برای درمان سطوح ایمپلنت های دندانی از کار افتاده، به عنوان جایگزین مناسبی برای برداشتن و جایگزینی استفاده شود. ساموئل لو، افسر ارشد دندانپزشکی BIOLASE، موافق است: "پری ایمپلنتیت - التهاب بافت اطراف ایمپلنت - یک مشکل رایج است." هر ساله حدود 3 میلیون ایمپلنت در ایالات متحده وجود دارد، و ما معتقدیم که 10 تا 15 درصد از این ایمپلنت ها در طول زمان از بین می روند، که می تواند هزاران دلار هزینه برای جایگزینی داشته باشد، بدون احتساب ناراحتی.

 

لیزرهای مبتنی بر اربیوم که برای این کاربرد استفاده می‌شوند از نظر بالینی ثابت شده‌اند که هیچ اثر نامطلوبی بر سطح تیتانیوم ایمپلنت‌ها در طول فرآیند حذف سموم ندارند. به گفته براون، در چنین روش هایی، پرتو را می توان از طریق یک نوک شلیک جانبی جهت درمان استخوان و سطح ایمپلنت، بدون آسیب رساندن به بافت نرم مجاور هدایت کرد.

 

براون تخمین زد که 30 درصد از فروش BIOLASE به متخصصان دندانپزشکی اختصاص دارد. اما او و لو گفتند که آموزش لیزر در دندانپزشکی بسیار محدود است. BIOLASE اکنون آموزش های خود را در استفاده از فناوری لیزر خود ارائه می دهد.

 

شرکت مبتکران راه سلامت ، شرکتی پیشرو در زمینه ی تعمیر و سرویس تجهیزات لیزر پزشکی است و از سال 2011 به هزاران مشتری جهت رفع نیازهای دستگاه لیزر خود کمک کرده است.

تنها با یک تماس یا ایمیل، یکی از تکنسین های خبره ی ما آماده خواهد بود تا بهترین تعمیر دستگاه لیزر پزشکی را به شما ارائه دهد.

ما به منظور اطمینان از عملکرد بهینه ی دستگاه شما در طولانی مدت، تنها از قطعات جایگزین OEM (تولیدشده با تجهیزات اصلی) برای بازگرداندن مشخصات دستگاه لیزر شما به مشخصات تایید شده توسط شرکت سازنده استفاده می کنیم.

3 عوامل در نظر گرفتن در هنگام انتخاب لیزر برای درمانگاه شما

۴ بازديد
کیفیت دستگاه

پس از محدود کردن نوع تجهیزاتی که کلینیک شما به دنبال آن است، گام بعدی این است که تعیین کنید چقدر حاضرید برای لیزر خود بپردازید. انتخاب زیادی از دستگاه ها در بازار با قیمت های مختلف وجود دارد، انتخاب شما باید بر اساس نیاز شما، کیفیت محصول و کارایی محصول باشد. بسیار مهم است که محصولی را صرفاً بر اساس پایین ترین قیمت موجود انتخاب نکنید. گاهی اوقات، قیمت بالاتر ممکن است نشان دهنده کارایی، ایمنی یا پشتیبانی پس از فروش دستگاه باشد.هنگام انتخاب دستگاه خود، تعادل بین کیفیت، خدمات پس از فروش و هزینه را در نظر بگیرید. لیزر ارزان‌تر در کوتاه‌مدت باعث صرفه‌جویی در هزینه شما می‌شود، اما ممکن است در برخی موارد منجر به بازده کمتر در دوره‌های زمانی طولانی‌تر شود. نتایج با کیفیت بالا، ثبات و طول عمر دستگاه سرمایه گذاری های ارزشمندی هستند که به کلینیک شما باز می گردند. اگر روی یک دستگاه بادوام سرمایه گذاری کنید، احتمالاً نیازی به تعویض مداوم لیزر خود نخواهید داشت و در درازمدت بیشتر هزینه می کنید.

 گارانتی لیزرها

 ابزارهای فوق العاده پیچیده ای هستند که برای عملکرد صحیح باید به طور منظم نگهداری شوند. فقط تکنسین های با تجربه لیزر با تجهیزات مناسب می توانند لیزرهای شما را به طور سازنده و کافی انجام دهند. این امر باعث می شود خدمات، پاسخگویی و تخصص سازنده لیزر به همان اندازه خود تجهیزات لیزر مهم باشد. از آنجایی که لیزر زیبایی شما فرسوده می شود و پاره می شود، زمانی پیش می آید که باید آن را تعمیر کنید، بنابراین بسیار مهم است که مطمئن شوید لیزر شما دارای گارانتی است. نگاه دقیق تری بیندازید تا ببینید گارانتی شامل چه مواردی می شود. آیا برای تعمیر محصول بعد از مدت زمان مشخصی باید هزینه اضافی پرداخت کنید؟ آیا پس از اتمام گارانتی، اشتراک بسته گارانتی خدمات وجود دارد؟ از دست دادن درآمد به دلیل نقص عملکرد ممکن است در مقایسه با هزینه اولیه گارانتی خدمات هزینه بیشتری داشته باشد.

قابلیت اطمینان خدمات و تجهیزات

پیدا کردن شرکت مناسب برای تامین سازهای با کیفیت خوب می تواند کمی مشکل باشد زیرا گزینه های بسیار زیادی وجود دارد. علاوه بر این، باید بررسی کنید که آیا می‌توانید لیزر خود را به صورت موضعی تعمیر کنید و آیا این فرآیند زمان زیادی می‌برد.شرکت مبتکران راه سلامت ، شرکتی پیشرو در زمینه ی تعمیر و سرویس تجهیزات لیزر پزشکی است و از سال 2011 به هزاران مشتری جهت رفع نیازهای دستگاه لیزر خود کمک کرده است.تنها با یک تماس یا ایمیل، یکی از تکنسین های خبره ی ما آماده خواهد بود تا بهترین تعمیرات لیزر پزشکی را به شما ارائه دهد.ما به منظور اطمینان از عملکرد بهینه ی دستگاه شما در طولانی مدت، تنها از قطعات جایگزین OEM (تولیدشده با تجهیزات اصلی) برای بازگرداندن مشخصات دستگاه لیزر شما و تعمیر لیزر پزسکی به مشخصات تایید شده توسط شرکت سازنده استفاده می کنیم.