بازسازی پوست با لیزر فرکشنال

۶ بازديد

فتوترمولیز فرکشنال در سال 2004، 158 معرفی شد و در نتیجه انقلابی در بازسازی پوست با لیزر ایجاد کرد. سیستم های لیزر فرکشنال آب بافت را هدف قرار می دهند و مناطق درمانی میکروسکوپی با عرض، عمق و تراکم کنترل شده در پوست تولید می کنند. این مناطق آسیب حرارتی سه بعدی به عنوان "مناطق حرارتی میکروسکوپی" (MTZs) نامیده می شوند و واحدهای اساسی فتوترمولیز کسری هستند. در مقایسه با لایه برداری کامل، تنها بخشی از پوست برداشته می شود. انرژی موجود در ستون های تکه تکه شده لیزر بدون تأثیر بر بافت همسایه باعث آسیب حرارتی می شود. بافت سالم مجاور به عنوان منبعی برای بهبود و ترمیم سریع اپیدرم از طریق مهاجرت عمل می کند. آسیب هدفمند با MTZ باعث تحریک نئوکلاژنوز و بازسازی کلاژن می شود. در نتیجه، فتوترمولیز تکه تکه شده خطر عوارض را به حداقل می رساند و زمان بهبودی را که با لیزرهای بازسازی کننده فوق الذکر دیده می شود کاهش می دهد. فناوری فرکشنال برای هر دو سیستم لیزر فرسایشی و غیر سایشی استفاده شده است. لیزرهای فرکشنال ابلیاتیو MTZ تبخیر بافت اپیدرمی و پوستی را تولید می کنند، در حالی که لیزرهای فرکشنال غیر سایشی انعقاد اپیدرمی و پوستی را بدون تبخیر بافت القا می کنند.

 چندین لیزر فرکشنال غیرآبلاتیو به صورت تجاری در دسترس هستند، از جمله سیستم های لیزر Nd:YAG (1440 نانومتر)، دیود (1440 نانومتر)، اربیوم (1410، 1540 و 1550 نانومتر) و تولیوم (1927 نانومتر). این لیزرها اغلب برای درمان ریتیدهای صورت و غیر صورت، دیسکرومی و اسکار استفاده می شوند. اگرچه درمان های پوست صورت منجر به نتایج بالینی برتر می شود، درمان های پوست غیر صورت نیز چشمگیر هستند. مطالعات بالینی بهبود قابل توجهی را در ریتیدهای صورت، اسکارهای آتروفیک آکنه، اسکارهای هیپرتروفیک و منافذ بزرگ نشان داده‌اند که با لیزرهای فرکشنال غیر سایشی مختلف درمان می‌شوند (شکل 4A و B). درمان موفقیت‌آمیز ملاسما با لیزرهای غیرآبلاتیو سازگاری کمتری داشته است.

 اگرچه لیزرهای فرسایشی و غیر سایشی دارای مشخصات ایمنی بالاتری در مقایسه با همتایان غیرقطعی خود هستند، اما عوارض جانبی و عوارض همچنان ممکن است رخ دهد. بیماران اغلب با اریتم و ادم پس از درمان به دنبال لایه برداری غیرآبلاتیو فراکشنال مواجه می شوند که معمولاً در عرض 3 روز برطرف می شود. در مقابل، اریتمی که بیش از 1 ماه پس از درمان لیزر فرکشنال فرکشنال طول می کشد، طولانی در نظر گرفته می شود و در 12.5 درصد از بیماران دیده می شود. شایع ترین عارضه عفونی پس از درمان لیزر فرکشنال است که تا 2 درصد از بیماران را تحت تأثیر قرار می دهد.177 معمولاً در صورت داشتن سابقه ویروس هرپس سیمپلکس صورت یا در صورت انجام لیزر پریورال، درمان پیشگیرانه توصیه می شود. عفونت باکتریایی نسبتاً کم است و میزان بروز آن 0.1% است. بعلاوه، فوران های گذرا آکنه ای شکل می توانند به دنبال لایه برداری مجدد با لیزر تکه تکه در 10 درصد از بیماران، به ویژه بیمارانی که سابقه آکنه دارند، ایجاد شوند. شعله های آکنه متوسط ​​تا شدید را می توان با یک دوره کوتاه آنتی بیوتیک مبتنی بر تتراسایکلین درمان کرد. میلیا همچنین در تقریباً 20 درصد بیماران تحت درمان ایجاد می شود و می توان با اجتناب از نرم کننده های انسدادی آن را به حداقل رساند. هیپرپیگمانتاسیون پس از التهابی یکی دیگر از عوارض احتمالی است، اگرچه در مقایسه با لیزرهای غیرفرکشنال کمتر با آن مواجه می شود. بروز در بیماران با فتوتیپ‌های تیره‌تر (III-VI) می‌تواند بیش از 12 درصد باشد. 179 هیپوپیگمانتاسیون با شروع تاخیری، اسکار هیپرتروفیک، و ایجاد نوارهای عمودی و افقی از عوارض بسیار نادر لایه‌برداری فرکشنال فرسایشی هستند.

تعمیر لیزر SHR پزشکی و تجهیزات اپتیک مهارتی بسیار تخصصی است، برای تعمیر دستگاه لیزر SHR، IPL یا لیزر ایلایت خود حتما به دنبال تکنسین های قابل اعتماد و معتبری باشید که قادر به برطرف سازی ملزومات تجهیزات لیزر زیبایی شما به صورت حرفه ای باشند. بسیاری از تکنسین های فاقد مهارت و دانش صحیح ادعا می کنند که قادر به تعمیر دستگاه هستند و در انتها نه تنها دستگاه تعمیر نمیشود بلکه آسیب جدیتر نیز خواهد دید و هزینه بیشتری برای شما بوجود خواهد آورد. در مجموعه مبتکران راه سلامت تکنسین های مجرب ما مهارت های مورد نیاز برای تعمیر این تجهیزات پیچیده و گران‌قیمت را دارا هستند و دستگاه های لیزر ایلایت شما را با قیمتی کمتر از شرکت های تولیدکننده، سرویس و تعمیر می نمایند تا در کمترین زمان ممکن دستگاه تعمیر شده به دست شما برسد.

منبع: بلاگ شرکت مرس لیزر

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.